10 نکته برای موفق شدن در نمایشگاه ها

آن را تعاملی کنید، یک کمپین بازاریابی 6 هفته ای آماده کنید و به یاد داشته باشید که اولین تعامل مهم است.

من در رزومه کاریم  نمایشگاه ها  زیادی را برنامه ریزی و ارائه کرده ام. اگرچه این یک راهنمایی قطعی نیست، اما راهی مطمئن برای شروع و ارائه یک نمایشگاه موفق از برنامه ریزی تا پیگیری است.

نمایشگاه ها طیف گسترده ای از مزایای را ارائه می دهند. آنها به همان اندازه نیاز به تمرکز، بودجه و تعهد زیادی دارند.

یک نمایشگاه فرصتی عالی برای ملاقات و برقراری ارتباط با افرادی است که در غیر این صورت ممکن است آنها را نبینید و به عنوان برند خود با آنها درگیر شوید. شرکت کنندگان در نمایشگاه ها خریداران بالقوه ای هستند که به دنبال یافتن شرکای جدید، ارائه دهندگان راه حل ها یا خرید محصول شما هستند.

من ده نکته ضروری را لیست کوتاهی کرده ام تا اطمینان حاصل کنم که نمایشگاه شما تا آنجا که می تواند موفق باشد.

اهداف مشخص داشته باشید.

حتی قبل از رزرو فضای نمایشگاهی خود، مطمئن شوید که مجموعه ای از اهداف تعریف شده برای رویداد دارید.

آیا قصد فروش یک محصول را دارید؟ اگر چنین است، یک هدف فروش تعیین کنید و راه حل های پرداخت را در نظر بگیرید که در محیط نمایشگاه کار کنند.

آیا به دنبال ایجاد شبکه با سایر مشاغل هستید؟ اگر چنین است، یک قسمت نشیمن را در فضای استند خود در نظر بگیرید و از طریق فعالیت های بازاریابی، محل های ملاقات را از قبل رزرو کنید.

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، اهداف واقعی را برای خود تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که شما و تیمتان همه چیزهایی را که ممکن است نیاز داشته باشید و بیشتر داشته باشید.

بزرگترین مشکل من زمانی است که کسی به من می گوید کارت ویزیتش تمام شده است.

آماده باش

برای داشتن یک تجربه موفق و بدون استرس، اطمینان حاصل کنید که قبل، در طول و بعد از نمایشگاه، هر نیاز ممکن را برنامه ریزی کرده و در نظر بگیرید.

زمان کافی برای رزرو فضای خود، طراحی و تولید غرفه خود، ایجاد هرگونه مواد تبلیغاتی مورد نیاز و همچنین حمل و نقل و نصب در نظر بگیرید.

قبل از رزرو برق، پذیرایی، و هرگونه فعالیت بازاریابی حمایت شده اضافی مانند تبلیغ وای فای، توزیع بروشور و تبلیغات دیجیتال.

من اکیداً توصیه می‌کنم یک CRM را برای ضبط مکالمات و جزئیات تماس اجرا کنید. این نه تنها جزئیات را به سرعت ثبت می کند، بلکه امکان یک تجربه پیگیری یکپارچه را هم برای خود و هم برای مشتری بالقوه فراهم می کند.

تحقیق در مورد رقبا

داشتن یک فضای نمایشگاهی مارک دار، منحصر به فرد و چشم نواز ضروری است که مورد توجه قرار گیرد. با این حال، به آنچه رقبای شما و سایر غرفه داران در گذشته انجام داده اند نگاه کنید و در نظر بگیرید.

نحوه ارائه برند خود می تواند باعث ایجاد یا شکست یک رویداد شود.

در نظر بگیرید که آنها چه کاری را با موفقیت انجام می دهند و چه کاری را به خوبی انجام نمی دهند.

طراحی غرفه و برنامه ریزی آن

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و رویکرد خود را شناسایی کردید، شروع به کار بر روی طراحی و ارائه غرفه برند خود کنید.

صرف نظر از اینکه با یک آژانس خارجی یا یک تیم طراحی داخلی کار می کنید، زمان کافی را برای مفاهیم اولیه، بازنگری ها، آماده سازی نهایی آثار هنری و هرگونه مشکل در تولید بگذارید.

من اخیراً 3 روز قبل از نمایشگاه مشکلی داشتم که در آن شرکت تولید ما گرافیک غرفه ما را گم کرد و 30 دقیقه قبل از سوار شدن به یک پرواز 11 ساعته به ایالات متحده به من اطلاع داد. خوشبختانه، من یک نسخه پشتیبان کامل در درایو مشترکمان داشتم که می‌توانستم به راحتی آن را قبل از سوار شدن دوباره به اشتراک بگذارم.

کمپین بازاریابی 6 هفته ای

به محض اینکه فضا و شماره غرفه شما تأیید شد، مطمئن شوید که این خبر را منتشر کرده اید.

با نوشتن مقاله یا بیانیه مطبوعاتی از وب سایت شرکت خود بهره ببرید. عکس‌های پستی، وابسته به داده‌ها، طراحی و ارسال کنید تا شرکت‌کنندگان بالقوه بدانند که نمایشگاه خواهید داشت و مهم‌تر از همه، چرا باید از غرفه شما بازدید کنند.

اکانت های رسانه های اجتماعی را برای رویداد دنبال کنید و شروع به درگیر شدن کنید و با استفاده از هشتگ های مربوطه به گفتگو بپیوندید.

از این فرصت استفاده کنید تا به شرکت کنندگان اطلاع دهید که کجا خواهید بود و شاید حتی آنها انتظار داشته باشند که در غرفه شما چه چیزی ببینند.

وقتی شرکت‌ها تصاویری از غرفه را قبل از یک رویداد به اشتراک می‌گذارند، دوست دارم. نه تنها برنامه ریزی مناسبی را نشان می دهد، بلکه به افراد کمک می کند تا غرفه شما را در هنگام حضور شناسایی کنند.

اولین تعامل کلیدی است

برخی از نمایشگاه‌ها فوق‌العاده شلوغ هستند، من اخیراً در یکی از نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشتم که بیش از 4250 شرکت دیگر نیز فضای نمایشگاهی داشتند!

فضای نمایشگاهی شما باید تاثیر خوبی بگذارد.

علاوه بر طراحی چشم نواز فضای خود، کارکنان را آماده پذیرایی از تماشاچیان کنید – بین آداب فروش سختگیرانه و مناسب تعادل ایجاد کنید.

یک منطقه استراحت با نشستن و نوشیدنی‌ها می‌تواند فرصت مناسبی را برای شما فراهم کند تا محصول/خدمات خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید.

ظاهر دوستانه و حرفه ای یک شروع کننده مکالمه عالی است و شما را در موقعیت خوبی برای یک رویداد موفق قرار می دهد.

تعامل را شامل شود

اگر می توانید، و بودجه اجازه می دهد، راهی برای ایجاد تعامل در غرفه نمایشگاه خود بیابید.

این نه تنها یک راه عالی برای جذب مردم و ایجاد علاقه در غرفه شما است، بلکه می تواند مردم را از محصولات یا خدمات شما نیز مطلع کند.

فعالیت های صفحه لمسی یک راه عالی و ساده برای انجام این کار است.

می‌توانید رقابت یا چالشی را که جوایزی در آن وجود دارد برگزار کنید – اطمینان حاصل کنید که هر تعاملی که انتخاب می‌کنید، به تجارت و بازار هدف شما مرتبط است و در محیط نمایشگاه کار می‌کند.

مواد تبلیغاتی

بازدیدکنندگان غرفه شما در مدت زمان کوتاهی غرفه داران زیادی را دیده اند. اطمینان حاصل کنید که آنها هنگام خروج از برند شما یاد می کنند.

اقلام تبلیغاتی مانند خودکار، کیف و دفترچه یادداشت راهی عالی برای تبلیغ برند شما و به یاد ماندنی کردن شرکت شما هستند. آنها همچنین می توانند در صورت تمایل به تماس با شما، به مشتریان بالقوه یک نقطه مرجع بیشتر ارائه دهند.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که بیشتر غرفه داران اقلام تبلیغاتی را توزیع می کنند. پس تا می توانید خلاق باشید. چیز مورد علاقه من امسال یک فنجان قهوه قابل استفاده مجدد است که بیشتر روزها از آن استفاده می کنم.

برو زنده

سال 2019 است، و پخش زنده در لیست کارهای همه افراد است، و من در صورت امکان از طرفداران بزرگ آن هستم.

از هشتگ رویداد برای شروع یک بحث زنده با استفاده از ویدئو استفاده کنید، و مشخص کنید که جایگاه شما کجاست و چرا باید از آن بازدید کنند. اگر اعتماد به نفس پخش زنده در دوربین را ندارید، همچنان می توانید به گفتگو بپیوندید. با استفاده از تصاویر ثابت یا ویدیوی از پیش ضبط شده، در فواصل زمانی مکرر در طول نمایشگاه پست کنید.

نامزدی پس از نمایش

بزرگترین چالشی که اکثر غرفه داران با آن مواجه خواهند شد، روند پیگیری آنهاست. هیجان نمایشگاه به پایان رسیده است و 3-4 روز طولانی است که ممکن است گفتگوها ذهن شما را از دست داده باشد.

من به یک CRM در حال آماده سازی اشاره کردم. این یک معدن طلا است اگر به درستی استفاده شود.

اگر در طول نمایشگاه اطلاعات تماس و یادداشت های مکالمه را اضافه کرده اید، پیگیری شما بدون دردسر خواهد بود.

پیگیری هر گونه سرنخ احتمالی بلافاصله پس از نمایشگاه ضروری است، در حالی که مکالمه و نام تجاری شما هنوز وجود دارد.

هر چقدر هم که غرفه شما جذاب باشد، بحث فروش و مکالمه شما جذاب باشد، و اقلام تبلیغاتی شما با کیفیت بالا باشد، یادآوری همه کسانی که در آن روز ملاقات کرده اند برای شرکت کنندگان دشوار است.

بنابراین برای ارتباط با مردم زیاد منتظر نمانید. یک یا دو روز بعد از نمایش به طور کلی یک راهنمای مفید است و من به خوبی کار می کنم.

نمایشگاه های صنعتی سرمایه گذاری قابل توجهی هستند، بنابراین هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، بهتر است.

فضا و استراتژی بازاریابی خود را خلاقانه اما منسجم و خوب در نظر بگیرید تا با برند شما مطابقت داشته باشد.

منبع  : https://bettermarketing.pub/how-to-deliver-a-succesful-exhibition-presence-4adb4e2f0549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *