ادوبی فایرفلای چیست و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

Adobe یک هوش مصنوعی مولد ساخت. در اینجا چیزی است که قبلاً قادر به انجام آن است – و آنچه می توانیم در آینده انتظار داشته باشیم.

Adobe مدتهاست که نرم افزار پیشرو برای هر چیزی که مربوط به طراحی است. با معرفی ابزارهای جدید و نوظهور هوش مصنوعی از دیگر شرکت ها، ادوبی باید به روند هوش مصنوعی بپیوندد تا در صدر بازی خود بماند.

علیرغم ادغام فناوری هوش مصنوعی در برنامه های Adobe، کافی نبود و در عوض، Adobe اکنون هوش مصنوعی مولد خود را اعلام کرده است.

Adobe Firefly چیست؟

Adobe هوش مصنوعی مولد جدید خود را در مارس 2023 با نام Adobe Firefly معرفی کرد. نام تخیلی نشان می دهد که این ابزار می تواند ایده های خلاقانه شما را به کجا برساند. اگر بتوانید آن را تصور کنید، می توانید انجامش دهید.

Adobe Firefly در زمان نگارش در حالت بتا است. کاربران Adobe می توانند به حالت بتا بپیوندند و همچنین به سرور Adobe Discord بپیوندند تا در مورد این نرم افزار هیجان انگیز هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در سال 2022، Adobe ویژگی‌های AI Sensei خود را در نرم‌افزارهای مختلف Adobe ادغام کرد و در حالی که به Adobe کمک کرد بسیاری از ویژگی‌های جدید را معرفی کند ، به خودی خود یک ابزار هوش مصنوعی برای استفاده کاربران نیست. اما Adobe Firefly است.

Adobe Firefly چه کاری می تواند انجام دهد؟

Adobe Firefly هنوز در حالت بتا است، بنابراین ابزارها و ویژگی‌های آن ممکن است با ارسال بازخورد کاربران تغییر کنند. در حال حاضر، بسیاری از ویژگی‌های عالی برای شروع این ماجراجویی جدید Adobe AI وجود دارد.

متن به تصویر

مانند بسیاری از تولیدکنندگان تصویر مشهور هوش مصنوعی – مانند Midjourney و Stable Diffusion – Adobe یک ویژگی متن به تصویر را به Firefly اضافه کرده است. این کاملاً تغییر دهنده بازی برای غول تصویر خلاق است. وقتی بتوانید دید ذهن خود را در یک جعبه تایپ کرده و در چند ثانیه تولید کنید، دیگر نیازی به طراح ماهر ندارید.

تولید متن به تصویر هوش مصنوعی محبوب است زیرا آسان است. چیزهای زیادی وجود دارد که می توان با این روش آزمایش کرد و آموخت. نوشتن یک توضیح منحصر به فرد و دقیق بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد.

ایجاد سبک ها و بافت های متنی

با استفاده از یک سبک دیگر تولید متن به تصویر، این ویژگی برای استایل دادن به متن شما کار می کند. با نوشتن یک دستور و اعمال آن بر روی کلمات خود، بافت، سبک و شخصیت را به متن خود اضافه کنید. می توانید متن خود را به فلز، حباب، جنون جنگلی از برگ ها یا حتی مواد غذایی تبدیل کنید. هر چیزی که بتوانید توصیف کنید، می توانید انجام دهید.

رنگ آمیزی مجدد وکتورها با پیام های متنی

این ویژگی تا تاریخ اعلام کاملاً آماده نیست، اما طبق گفته Adobe به زودی در دسترس خواهد بود. با استفاده از یک دستور نوشته شده، می توانید تنوع رنگی از گرافیک های برداری که ایجاد کرده اید ایجاد کنید.

رنگ آمیزی مجدد گرافیک ها به این روش سریع خواهد بود و به شما امکان می دهد دیدگاه خود را برای یک طرح رنگ جدید توصیف کنید. در حالی که رنگ‌آمیزی مجدد وکتورها در برنامه‌هایی مانند Illustrator بدون هوش مصنوعی چندان دشوار نیست، مطمئناً با این ابزار اضافه شده، جزئیات بیشتر و سریع‌تر است.

آینده Adobe Firefly چگونه است؟

در حالی که فقط Adobe واقعاً از آینده خود می‌داند، برخی از ویژگی‌هایی را پیشنهاد کرده است که کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند در نسخه‌های آینده Adobe Firefly مشاهده کنند.

در حال نقاشی

بخشی از تصویر یا عکس خود را بردارید و از ویژگی نقاشی Firefly برای اضافه کردن یک تصویر جدید به شکاف استفاده کنید. پیراهنی که مدلتان پوشیده است را دوست ندارید؟ آن را پاک کنید و به جای آن یک ژاکت براق دوچرخه سواری جایگزین کنید.

این از یک پیام متنی برای تولید تصویر جایگزین استفاده می کند، همراه با چندین گزینه که می توانید برای بهترین تناسب با تصویر خود انتخاب کنید.

متن به وکتور و متن به الگو

ویژگی آینده متن به بردار شبیه ویژگی متن به تصویر است که Firefly با آن شروع می‌کند، فقط این یکی یک بردار کامل از دستور شما ایجاد می‌کند. این ویژگی در Adobe Illustrator یا در طراحی UX/UI با Figma که Adobe در سال 2022 خریداری کرد عالی خواهد بود .

اعلان های متنی با الگوها نیز ادامه خواهند داشت. در آینده Firefly، شما باید بتوانید از پیام های متنی برای ایجاد انواع تصاویری که می توانید در نرم افزار Adobe ایجاد کنید، استفاده کنید.

سه بعدی به تصویر

از زمانی که ادوبی نرم‌افزار Substance 3D را خریداری کرد ، ویژگی‌های طراحی سه‌بعدی افزایش یافته است و با معرفی ابزارهای هوش مصنوعی Firefly، سه بعدی کنار گذاشته نخواهد شد.

Adobe قصد دارد مدل های سه بعدی خود را بگیرید و با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر یا بافت هایی را برای تزئین طرح های سه بعدی خود اضافه کنید. صرفه جویی زیادی در زمان برای طراحان سه بعدی.

Adobe Firefly چگونه هوش مصنوعی خود را آموزش خواهد داد؟

Adobe از محتوای کاربر برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نمی کند . برای حالت بتا Adobe Firefly، خود را بر اساس پیام‌های متنی که کاربران استفاده می‌کنند آموزش می‌دهد. Adobe Firefly هوش مصنوعی خود را در مورد محتوای مشترکین Creative Cloud آموزش نخواهد داد.

Adobe از فایل های Adobe Stock برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می کند. این محتوای متعلق به Adobe است، بنابراین هنگام استفاده در سرویس‌های هوش مصنوعی آن از نقض حق نسخه‌برداری دعوت نمی‌شود. یک نقشه راه در آینده برای جبران خسارت تامین کنندگان تصاویر و فایل های Adobe Stock وجود دارد. البته تا زمانی که Firefly از حالت بتا خارج نشود، این اتفاق نمی افتد.

Adobe وارد بازی Generative AI می شود

فقط یک مسئله زمان بود که بزرگترین شرکت طراحی خلاق به توده ها بپیوندد و با فناوری هوش مصنوعی سازگار شود. Adobe Firefly در مارس 2023 معرفی شد اما برای آینده قابل پیش‌بینی در حالت بتا باقی می‌ماند. با توجه به اینکه Adobe معمولاً در صدر پیشرفت‌های فناوری خلاق باقی می‌ماند و طرفداران زیادی دارد، آینده خوبی در پیش دارد.

Firefly به شما این امکان را می دهد که سریعتر تصاویر را ایجاد کنید، اشتباهات را برطرف کنید، تغییرات طراحی و موارد دیگر را زودتر برطرف کنید.

منبع: https://www.makeuseof.com/what-is-adobe-firefly-generative-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *