بهترین ایده های طراحی غرفه در سال 1402

طراحی ساخت غرفه

7 نکته طراحی غرفه نمایشگاهی برای اولین بار که باید به خاطر داشته باشید

برای اولین بار در یک نمایشگاه شرکت می کنید؟ شرکت در اولین نمایشگاه می تواند یک گام بزرگ برای کسب و کار شما و همچنین یک تجربه یادگیری جدی برای شما به عنوان صاحب کسب و کار، مدیر اجرایی یا نماینده فروش باشد.

در حالی که استراتژی های فروش، محصولات و پیشنهادات همگی در تعیین موفقیت حضور در نمایشگاه شما نقش دارند، این طراحی و فضای غرفه شما است که شرکت کنندگان را به سمت خود جذب می کند.

به همین دلیل، مهم است که طراحی و چیدمان غرفه خود را به درستی انجام دهید. در زیر، ما لیستی از هفت نکته ساده اما موثر برای طراحی غرفه نمایشگاهی را برای شما به عنوان یک غرفه‌دار برای اولین بار گردآوری کرده‌ایم تا در هنگام ایجاد غرفه خود به آن عمل کنید.

شما فقط چند ثانیه فرصت برای جلب توجه دارید – از آنها هوشمندانه استفاده کنید!

به طور متوسط، شما بین دو تا پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه شرکت کنندگان را به خود جلب کنید و آنها را به ورود به غرفه خود تشویق کنید. برای موفقیت، باید خیلی سریع تأثیر گذار باشید.

این به این معنی است که غرفه خود را طوری طراحی کنید که برجسته باشد. رنگ های پررنگ، قدرتمند و حروف بزرگ و بسیار خوانا نام این بازی است، با گرافیک چشم نواز که جلب توجه می کند و جلوه بصری قدرتمندی به غرفه شما می بخشد.

هیچ امتیازی در نمایشگاه ها برای ظرافت اعطا نمی شود. به یاد داشته باشید که شما برای جلب توجه با سایر غرفه داران رقابت می کنید و ایجاد یک تأثیر سریع اغلب کلید جذب مشتری، ارتباط و فروش است.

مطمئن شوید که نمایشگرهای شما قابل خواندن هستند، به خصوص از راه دور

نمایشگرهای عالی فقط از نزدیک قابل خواندن نیستند – همچنین خواندن آنها از فاصله 6، 15 یا 30 متری آسان است.

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی غرفه نمایشگاهی، تلاش برای فشرده کردن متن بیش از حد در یک علامت با اندازه متوسط است. اندازه متن خود را خیلی کوچک کنید و شرکت کنندگان برای خواندن آن باید چشم خود را نگاه کنند – فرمول خوبی برای ایجاد ترافیک پایین نیست.

به عنوان یک قاعده کلی، بهترین کار این است که عناوین و سایر متن های خود را بزرگ و قابل خواندن نگه دارید، به خصوص از راه دور. هرچه متن شما همچنان خوانا باشد، منطقه شما برای «گرفتن» شرکت کنندگان در حالی که آنها در حال حرکت در طبقه رویداد هستند، بزرگتر می شود.

آن را با همان رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر طراحی هماهنگ نگه دارید

فراتر از خوانایی، مهم است که غرفه شما یک طراحی ثابت داشته باشد. دو تا سه تایپ فیس (یکی برای عنوان، و یکی دوتا برای متن اصلی) انتخاب کنید و از آنها به طور مداوم برای نمایش‌ها و مطالب تبلیغاتی خود استفاده کنید.

همین رویکرد را برای رنگ‌ها در نظر بگیرید – یک طرح رنگی که در تمام مواد تبلیغاتی شما تکرار می‌شود. به این ترتیب، غرفه شما دارای یک استایل ثابت است که با هویت کلی برند شما مطابقت دارد.

ارتباط افراد با شما را در رسانه های اجتماعی آسان کنید

متأسفانه، هر شرکت کننده ای زمان لازم برای ورود به غرفه شما و تعامل با تیم فروش شما را نخواهد داشت. برای جذب سرنخ های بیشتر و ایجاد ارتباطات بیشتر در رویداد بعدی، ارتباط شرکت کنندگان با شما در رسانه های اجتماعی را تا حد امکان آسان کنید.

این به این معنی است که URL صفحه فیس بوک، نام کاربری توییتر و اینستاگرام و سایر اطلاعات شبکه های اجتماعی را روی نمایشگرهای خود قرار دهید، ترجیحاً با حروف بزرگ و بسیار خوانا که شرکت کنندگان می توانند به راحتی آن را بخوانند و در حین عبور به خاطر بسپارند.

اضافه کردن صندلی، مبل یا مکان هایی برای استراحت شرکت کنندگان را در نظر بگیرید

نمایشگاه‌های تجاری نه تنها برای غرفه‌داران بلکه برای شرکت‌کنندگان نیز می‌تواند تجربیات خسته‌کننده‌ای باشد. یک ست صندلی راحت، مبل یا محل استراحت را به غرفه خود اضافه کنید و این احتمال وجود دارد که شرکت کنندگانی را که به دنبال مکانی راحت برای استراحت، استراحت و کشش پاهای خود هستند جذب کنید.

آیا همه این رهگذران به مشتری تبدیل می شوند؟ البته که نه. اما تبدیل نمایشگاه شما به فضایی آرامش‌بخش و راحت می‌تواند در طول نمایشگاه، مخاطبین جدیدی را برای شما به ارمغان آورد، که برخی از آنها می‌توانند به فرصت‌های فروش سودآور تبدیل شوند.

فضایی برای نمایش محصولات، ارائه ها و رویدادهای سرگرم کننده اضافه کنید

آیا محصول جالبی برای نشان دادن دارید؟ اگر چنین است، مهم است که غرفه شما فضای کافی برای نشان دادن کارکردها، ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را به شرکت کنندگان داشته باشد.

بهترین غرفه های نمایشگاهی تقریباً همیشه فضای باز برای نمایش محصولات و رویدادهای دیگر دارند. یک فضای باز را در غرفه خود بگنجانید و همچنین فضایی خواهید داشت که در آن تیم فروش شما می تواند بدون ایجاد مزاحمت های رویداد با بازدیدکنندگان تعامل داشته باشد.

بودجه کم؟ غرفه خود را کوچک کنید تا بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید

آیا برای اولین نمایشگاه تجاری خود بودجه محدودی دارید؟ اگر در یک رویداد با بودجه کم نمایشگاه می‌کنید، اغلب رویکرد بهتری برای کوچک کردن غرفه و ساده‌سازی طراحی‌تان است تا اینکه ستاره‌ها را با مقدار محدودی پول خرج کنید.

غرفه های نمایشگاهی همیشه لازم نیست بزرگ، پر زرق و برق یا پیچیده باشند. در واقع، اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، این احتمال وجود دارد که بتوانید با غرفه‌سازی کوچک یا متوسط نسبت به یک نمایشگاه بزرگ، بازده سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید.

وقتی نوبت به نمایشگاه‌های می‌رسد، بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست. روی ایجاد یک نمایشگر چشم نواز و تاثیرگذار تمرکز کنید و بدون توجه به اینکه فضای غرفه شما چقدر (یا چقدر کم) است، از سایر مشاغل متمایز خواهید شد.

منبع 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *