هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را زیر و رو می کند؟

هوش مصنوعی و تبلیغات

بازار گرافیک و تبلیغات نیز مانند بسیاری از عرصه های دیگر دستخوش دگرگونی های حاصل از داده ها و هوش مصنوعی است، آن هم با شتابی چشمگیر .
هنگام وبگردی این دگرگونی ها را در تبلیغات شخصی سازی شده در مرورگرهای خود مشاهده می کنیم، چت بات هایی که به ما در تصمیم گیری برای خرید کمک می کنند. اما دقیقاً تبلیغات بر پایه ی هوش مصنوعی چیست و تا کجا می تواند گسترش یابد؟

ماشین‌ها و نرم افزارهایی که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و بر اساس داده های دریافتی ، رفتار انسان را پیروی و همانند سازی کنند در آینده ی صنعت تبلیغات و بازاریابی کاربرد ها ی فراوان خواهند داشت.. آنها از داده های تاریخی برای یادگیری از تجربیات گذشته استفاده می کنند و از آن برای تصمیم گیری هوشمندانه تر در آینده استفاده می کنند. آزانس های تبلیغاتی می‌توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات شخصی‌تر، هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و تصمیم‌گیری سریع‌تر استفاده کنند.

3 کاربرد اساسی هوش مصنوعی در تبلیغات

یادگیری ماشین ها (Machine Learning)

تبلیغات شناختی توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و در بر دارنده ی الگوریتم‌های رایانه‌ای است که داده ها را پردازش و پالایش می‌کند تا به روش خودکار تجربیات را بهبود ‌بخشد. ماشین هایی که از “یادگیری ماشینی” استفاده می کنند می توانند داده های تازه را بر اساس داده های تاریخی هر دسته بندی پردازش کرده و به یاد بسپارند . سپس بر اساس آنچه در گذشته کارساز بوده یا نبوده است تعیین کنند کدام محتوای تبلیغاتی را به کدام بیننده نمایش دهند!

استفاده از داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل

کلان داده ها به دلیل ظهور رسانه های دیجیتال مطرح شده اند. همچنین فرصت هایی را برای بازاریابان فراهم کرده است تا بتوانند بفهمند که چگونه تلاش های آنها در کانال های مختلف ارزش دارد. با این حال، بسیاری از بازاریابان در تلاش برای تعیین اینکه کدام مجموعه داده‌ها برای جمع‌آوری ارزشمند هستند، منجر شده است. بسیاری از بازاریابان نیز با دقت داده ها و به روز نگه داشتن اطلاعات دست و پنجه نرم می کنند.

راه حل های موثر پلت فرم هوش مصنوعی

راه‌حل‌های موثر هوش مصنوعی می‌توانند یک پلتفرم مرکزی برای مدیریت حجم زیادی از داده‌ها در اختیار بازاریابان قرار دهند. این پلتفرم ها می توانند هوش بازاریابی روشنگری را در مورد مخاطب هدف شما به دست آورند و تصمیم گیری مبتنی بر داده را آسان تر کنند.

وضعیت فعلی هوش مصنوعی

اگر تبلیغ‌کنندگان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی در استراتژی خود استفاده نمی‌کنند، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را در نظر بگیرند. مطالعات اخیر نشان می دهد که انتظار می رود فناوری هوش مصنوعی در طول این دهه رشد قابل توجهی داشته باشد.

هوش مصنوعی در تبلیغات می تواند به سازمان ها کمک کند تا مخاطبان را بهتر تقسیم بندی کنند و در حین سنجش نتایج، تبلیغات را هدف قرار دهند. HubSpot* گزارش می دهد که بازاریابان امروزی برای چندین مخاطب محتوا تولید می کنند که سه مخاطب محبوب ترین آنها هستند. دیگر تنها هدف قرار دادن یک مخاطب و امید به بهترین ها کافی نیست. برای رسیدن به نتایج واقعی، شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن دقیق جمعیت‌های خاص استفاده می‌کنند و از تبلیغات متنی و هدف‌گیری رفتاری با استفاده از هوش مصنوعی و علم داده برای دریافت تبلیغات مناسب در مقابل افراد مناسب استفاده می‌کنند.

اندازه گیری موفقیت کمپین نیز جزء مهم هر استراتژی تبلیغاتی است. توانایی اندازه گیری عملکرد یک کمپین به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که دلارهای خود را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد قرار دهند. در Deloitte’s State of AI in the Enterprise، نسخه سوم، اندازه گیری موفقیت هوش مصنوعی آسان است، به طوری که 26 درصد از پاسخ دهندگان و 45 درصد از پذیرندگان باتجربه هوش مصنوعی می گویند که فناوری های هوش مصنوعی آنها را قادر ساخته است که برتری قابل توجهی نسبت به رقبای خود داشته باشند.

با دیجیتالی شدن روزافزون جهان، صنعت تبلیغات هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه خواهد داد و فرصت‌های زیادی برای تبلیغ‌کنندگان وجود دارد تا از فناوری موجود در بازار استفاده کنند. بیایید عمیق‌تر بررسی کنیم که هوش مصنوعی چگونه زمینه تبلیغات را تغییر می‌دهد و چگونه سازمان‌ها می‌توانند از این بینش‌ها برای ایجاد یک استراتژی منسجم‌تر استفاده کنند.

هوش مصنوعی چگونه تبلیغات را تغییر می دهد؟

هوش مصنوعی به دلیل مزایای فراوان و توانایی هوشمندتر شدن در طول زمان به سرعت در حال تغییر چشم انداز تبلیغات است. در اینجا تنها برخی از راه هایی که سازمان ها می توانند از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنند، آورده شده است.

شخصی سازی منجر به تجربه بهتر مشتری می شود

شخصی‌سازی در تبلیغات به استفاده از داده‌ها یا بینش‌های مصرف‌کننده برای افزایش ارتباط آگهی با مخاطبان مورد نظر آن اشاره دارد. این می تواند داده های مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی، علایق، قصد خرید یا الگوهای رفتاری باشد.

افزایش ارتباط آگهی‌ها و شخصی‌سازی آن‌ها در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت‌های اصلی است، به طوری که 80٪* از کسانی که خود را به عنوان خریداران مکرر طبقه‌بندی می‌کنند، می‌گویند که فقط از مارک‌هایی خرید می‌کنند که تجربه‌شان را شخصی می‌کنند. چهل و هفت درصد* (47%) از مصرف کنندگان B2C خاطرنشان می کنند که برندها می توانند کار بهتری را انجام دهند و فعالیت های تعاملی خود را با ترجیحات آنها هماهنگ کنند و 56٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که تمام تعاملات آنها با برندها یا فروشندگان شخصی باشد.

یک راه حل شخصی سازی شده هوش مصنوعی مانند بازاریابی محاوره ای می تواند به تبلیغ کنندگان کمک کند تا این ارتباطات شخصی را با مصرف کنندگان ایجاد کنند، رابطه ای را که با نام تجاری خود دارند بهبود بخشند و تجربه خرید بهتری ایجاد کنند. در واقع، 71%* از مشتریان انتظار دارند که شرکت‌ها به‌طور هم‌زمان با آنها ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل است که استفاده از راه‌حل بازاریابی محاوره‌ای هوش مصنوعی برای تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. تجربیات شخصی سازی شده به برندها کمک می کند تا ROI خود را بهبود بخشند و در عین حال وفاداری و روابط مشتری را تقویت کنند.

 

منبع : https://www.ibm.com/watson-advertising/thought-leadership/how-ai-is-changing-advertising

2 thoughts on “هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را زیر و رو می کند؟

  1. هرمزان میگوید:

    شغل های زیادی هم احتمالا بر اثر این ماجرا از بین میرن یا فرد مجبوره خیلی تغییر کنه تا بتونه شغلش رو ادامه بده

  2. نازنین ملکی میگوید:

    به نظر من شغل ها از بین نمیرن بلکه کسایی که می تونن از ابزار های جدید و تخصصی بهتر استفاده کنن به درامد و جایگاه بهتر می رسن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *